preskoči na sadržaj
Vijesti

Dani sigurnijeg interneta

I ove školske godine obilježili smo Dan sigurnijeg interneta sa svim učenicima naše matične i područne škole koji pohađaju nastavu Informatike.


            Prvašići su u obradi nastavne jedinice Sigurno - nesigurno, promatrajući situacije u kojima se elektroničkom poštom njihovom prijatelju Plavku javlja nepoznata osoba, komentirali i zaključivali što bi napravili da su Plavko. Najčešći odgovori bili su da bi se obratili odrasloj osobi za pomoć, da ne bi dali svoju adresu, broj telefona, fotografiju ili bilo koji drugi podatak nepoznatoj osobi. Kasnije su na nastavnome listiću prepoznavali slične opasne situacije u kojima bi trebali reagirati i obratiti se odrasloj osobi.

            Učenici 2.a i 2.b razreda veselo su i aktivno obilježili Dan sigurnijeg interneta. Uz poznatu bajku Tri praščića i osmišljavanje moderne inačice (koju su odglumili uz mnogo smijeha), naučili su o važnosti čuvanja osobnih podataka i stvaranja dobre lozinke. Odlučili smo testirati kvizom i roditelje o poznavanju sigurnosti na internetu čemu su se učenici posebno veselili. Najboljim poznavateljima pripremili smo diplome. Na kraju smo odigrali društvenu igru u kojoj smo, uz pitanja, crtanje i dobre savjete, utvrdili znanje, a najvažnije je da su se svi odlično snašli i još bolje zabavili. Učenici trećih razreda na satu informatike ponovili su što su to osobni podatci pa su kroz različite videomaterijale vidjeli primjere dobroga, ali i lošega ponašanja na internetu. U zajedničkoj aktivnosti izradili su poster u Padletu s temom Pravila ponašanja na internetu.

            Učenici 4.b razreda pratili su webinar naziva Gdje si ti u digitalnoj džungli? koju je organizirao Centar za nestalu i zlostavljanu djecu sa svojim partnerima i suradnicima, a učenici 4.a razreda učili su o svojem digitalnom tragu i digitalnom ugledu. Naučili su što je cyberbullying i grooming te kako se uspješno zaštititi na internetu. Izrađivali su i crtež u programu Bojanje 3D na temu Dobre i loše strane interneta.

            Peti razredi pogledali su videouradak Slagalica za osnovnoškolce, raspravljali su o svojim navikama na internetu i kako se osjećati sigurno na internetu. O svojim dobrim navikama stvarali su crtež u programu Bojanje 3D. Šesti razredi iskoristili su naučene vještine na redovnome satu Informatike pa su pisali novinski članak u MS Wordu na temu Kako ti možeš internet učiniti boljim mjestom.

            O sudionicima u zlostavljanju i što učiniti ako postanu promatrač ili žrtva učili su učenici sedmih razreda dok su osmaši različitim aktivnostima proučavali osobne podatke o izmišljenoj osobi i o njoj donosili zaključke. Zaključili su da na temelju nečijih objava, komentara i fotografija donosimo pretpostavke koje nisu uvijek točne, a radni materijal i ideje preuzeti su iz kurikuluma Budi internet genijalac.

            Svi učenici područne škole upoznati su s webinarom Gdje si ti u digitalnoj džungli? kojemu su pristupili putem Zoom aplikacije.  Učenici razredne nastave područne škole upoznali se s opasnostima na internetu (pr. otkrivanje osobnih podataka, komunikacija s nepoznatim ljudima, objavljivanje svojih ili tuđih fotografija, lažno predstavljanje, slanje zlonamjernih poruka i širenja govora mržnje) i savjetima kako spriječiti navedene opasnosti. Osim toga, osmišljeni su i zadatci za roditelje kojima se željelo provjeriti koliko su upoznati s uporabom interneta i društvenih mreža. Ta je aktivnost posebno oduševila učenike jer su se odmah prepoznali u ulozi učitelja. Učenici 4.c i 4.d razreda su, nakon razgovora i riješenih kvizova, izrađivali postere u Canvi o pravilima ponašanja na internetu.

            Petašima su podijeljene brošure HAKOM-a Kako se zaštititi u svijetu interneta i mobilnih telefona koje su ispunjene aktualnostima vezanima uz dobre i loše strane tehnologija, a ujedno su ih analizirali, pogledali prigodni film o lažnome predstavljanju na internetu i rješavali prigodne kvizove. Učenici 6.c, 6.d i 7.c ponovili su već poznato o sigurnosti na internetu, pogledali su prigodne filmove o groomingu i o tome koliko lijepa riječ svima znači, a zatim su izrađivali kratke videouratke o pravilima ponašanja na internetu te dobrim i lošim strana tehnologije.

            Učenici 8.c i 8.d su se kroz eTwinning projekt Tehnologija oko nas – zamka ili spas? tijekom prosinca i siječnja detaljnije upoznali s dobrim i lošim strana tehnologije pa su 4. veljače 2021. održali zajedničku parlaonicu tijekom dva školska sata. Voditelj parlaonice bio je učenik Ognjen Kovačević iz 8.d razreda, a suci su bili psihologinja Roberta Jelić, učitelja hrvatskoga jezika Zvjezdana Sikra-Golemac i učiteljica informatike Mirjana Mikec. Rasprava je bila dobro organizirana, obje skupine dobro su pripremile argumente i svi su se pridržavali pravila ponašanja. Na kraju su zaključili da je tehnologija nešto bez čega u današnje vrijeme ne možemo živjeti, ali moramo biti oprezni da nas ne bi dostigle njezine loše strane (ovisnost, asocijalnost, usamljenost, zaboravljivost). Suci su jednoglasno odlučili da je negacijska skupina (8.c razred) imala bolje argumente od afirmacijske skupine (8.d razred).

            Na kraju brojnih aktivnosti možemo zaključiti da su naši učenici itekako svjesni dobrih i loših strana interneta i da su obilježavanjem Dana sigurnijeg interneta zasigurno stekli mnoga znanja koja će im pomoći u kretanju beskrajnim digitalnim svijetom.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Aleksandra Krampač-Grljušić   datum: 10. 2. 2021.

E-dnevnik

Kalendar
« Veljača 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
Prikazani događaji


Tražilica

Korisni linkovi
Poveznice


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400

Anketa
Crno ili bijelo?




Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400




preskoči na navigaciju