2020-02-27 09:15:08

Učenici Područne škole Sarvaš na putovanju kroz povijest

Tijekom integriranog tjedna Putovanje kroz povijest učenici Područne škole Sarvaš istraživali su manje poznate, ali vrlo zanimljive podatke kojima su proširili svoja znanja o europskoj, ali i zavičajnoj povijesti. U razdoblju od 17. do 21. veljače 2020. god. svakodnevno su radili na svojim zadatcima, a predstavljanje rada održano je 21. veljače u školskoj dvorani.

Mnogo je priprema i truda bilo potrebno da se u našoj područnoj školi organizira integrirani tjedan Putovanje kroz povijest koji se odvijao u razdoblju od 17. do 21. veljače 2020. god. U njegovoj realizaciji sudjelovali su učenici, njihovi učitelji, ali i roditelji, a cilj je bio potaknuti učenike na istraživanje zanimljivih i manje poznatih podataka iz europske i zavičajne povijesti te proučavanje i kritičko promišljanje o njihovoj važnosti za sadašnjost. Svaki je razred izabrao temu istraživanja pa su se tijekom integriranog tjedna svakodnevno njome bavili, pripremali materijale koje će predstaviti na završnom predstavljanju. Učenici su sa svojim učiteljima i roditeljima vrijedno izrađivali kostime, pripremali plakate i fotografije, oblikovali prezentacije, pripremali jela prema starim receptima, snimali i montirali video, uvježbavali igrokaze i plesove, izrađivali različite predmete.

            Vrhunac njihova istraživačkog i kreativnog rada svi su željno dočekali u školskoj dvorani 21. veljače 2020. kada je svaki razred izabranom točkom predstavio rezultate drugim učenicima. Predstavljanja su bila podijeljena u tri područja: Prapovijest i kulture staroga vijeka, Zavičajna povijest i Zanimljiva povijest. Teme su bile raznovrsne – jedni su oduševili prikazom života u plemenskim zajednicama pripremivši kostime, instrumente i scenski prikaz, a drugi su nas vratili u razdoblje stare Grčke i podsjetili nas što su nam Grci ostavili u nasljeđe. Nadalje, poklonili smo se rimskom caru i egipatskim faraonima, zaigrali zaboravljene igre, doživjeli vrijeme kada su dinosauri postojali, upoznali jelovnike iz davnina i saznali više o Irskoj i blagdanu svetog Patrika. U scenskom prikazu tehnološkog napretka kroz povijest naučili smo koji su izumi označili prekretnicu u povijesti, a genijalnost njihovih izumitelja jednako nas oduševljavaju i danas. Posebno je bilo zanimljivo upoznati zavičajnu povijest pa smo saznali više o starim slavonskim običajima, pokladnim običajima našičkoga kraja i o povijesti Osijeka.

            Prema komentarima učenika može se zaključiti da su bili iznimno sretni i zadovoljni što su imali priliku učiti o zanimljivostima iz prošlosti na atraktivan i kreativan način, a svidjelo im se i to što su imali dovoljno vremena da o svemu detaljno istraže i pripreme načine predstavljanja koji su im najviše pomogli u shvaćanju prošlosti koja je utjecala na naše živote.


Osnovna škola Ljudevita Gaja Osijek