Razredna tržnica za buduće uspješne trgovce i kupce
Učenici 1.c razreda Područne škole Sarvaš provodili su poduzetnički razredni projekt Volim hrvatsko i oživjeli tržnicu na kojoj su trgovali hrvatskim proizvodima. Riječ je o aktivnosti kojom su učili više o hrvatskim proizvodima, o učinkovitom raspolaganju vlastitim novcem, njegovom racionalnom trošenju i štednji.
Da naši prvašići mogu biti uspješni poduzetnici i trgovci, pokazao je razredni projekt Volim hrvatsko 1.c razreda Područne škole Sarvaš. Tijekom dva tjedna učenici su istraživali i razgovarali o poznatim hrvatskim proizvodima, prikupljali su njihovu praznu ambalažu koju su pronašli kod kuće i pripremali se za organiziranje prodaje. Na satovima Matematike upoznali su hrvatski novac i istraživali što se nalazi na kovanicama, odnosno koje se poznate osobe pojavljuju na novčanicama. Da bi se bolje pripremili za prodaju proizvoda, bilo je potrebno naučiti pravilno računati i raspolagati novcem pa su učenici vješto zbrajali i oduzimali kune. Za daljnji tijek projekta roditelji su im pomogli izraditi modele kovanica od 1 kn, 2 kn i 5 kn te novčanica od 10 kn i 20 kn.
Kada su prikupili dovoljno prazne ambalaže i naučili računati s kunama, trebali su osmisliti cijenu svakoga proizvoda, prikladno je istaknuti i donijeti sve u školu na završnicu projekta koja se održala u učionici otvorenjem Razredne tržnice. Učenici su donijeli mnogo hrvatskih artikala poput boca ulja, papirnatih omota sapuna, kutija pasti za zube, kartonskih kutija za jaja, omota čokolada i dr. Svaki učenik imao je svoju prodavačku klupu na kojoj je izložio proizvode i pripremio sve za prodaju, ali i kupovinu jer su tijekom izvedbe igrali uloge i prodavača i kupca. Da bi u tome bili uvjerljiviji, osmislili su i improvizirane blagajne i račune.
Učenici su pokazali trgovački duh i visoku razinu domišljatosti pa su tijekom prodaje organizirali različite promotivne akcije poput 2 u 1 ili 3 u 1, nudili popuste i rasprodaje. Prstima su vješto zbrajali cijene da bi točno vratili ostatak novca, a mudro su i kupovali razmišljajući kako kupiti više za manje novca.
Rasprodani proizvodi i „prazna“ tržnica dokaz su zadovoljstva učenika projektom i njegovom izvedbom. Zabavili su se tijekom pripreme i završnice, učili su kako odgovorno i racionalno raspolagati novcem, koliko je važan poduzetnički duh da bi se zaradio novac, a ništa manje nije važno ni to što su upoznali i „kupovali“ raznolike hrvatske proizvode čime su osvijestili da domaća proizvodnja i prodaja svakako pozitivno utječe na cjelokupno gospodarstvo naše zemlje.
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |