Razredna tržnica naših prvašića
Učenici 1.a obilježili su Svjetski i Europski tjedan novca kroz razredni projekt Volim hrvatsko pa su tom prilikom oživjeli tržnicu u učionici na kojoj su trgovali hrvatskim proizvodima. Riječ je o aktivnosti kojom su učili više o hrvatskim proizvodima, o učinkovitom raspolaganju vlastitim novcem, njegovom racionalnom trošenju i štednji.
Da naši prvašići mogu biti uspješni poduzetnici i trgovci, pokazao je razredni projekt Volim hrvatsko 1.a razreda i učiteljice Ksenije Blažević Milosavljević. Tijekom dva tjedna učenici su istraživali i razgovarali o poznatim hrvatskim proizvodima, prikupljali su njihovu praznu ambalažu koju su pronašli kod kuće i pripremali se za organiziranje prodaje. Na satovima Matematike upoznali su hrvatski novac euro i istraživali što se nalazi na kovanicama i novčanicama. Da bi se bolje pripremili za prodaju proizvoda, bilo je potrebno naučiti pravilno računati i raspolagati novcem pa su učenici vješto zbrajali i oduzimali eure. Na satu Likovne kulture izrađivali su kovanice i novčanice eura prema modelima, osmišljavali su cijenu za svaki proizvod koju će prikladno istaknuti.
Kada su prikupili dovoljno prazne ambalaže i naučili računati s eurima, sve su to donijeli u školu na završnicu projekta koja se održala u učionici otvorenjem Razredne tržnice. Učenici su donijeli mnogo hrvatskih artikala poput boca ulja, papirnatih omota sapuna, kutija pasti za zube, kartonskih kutija za jaja, omota čokolada i dr. Svaki učenik imao je svoju prodavačku klupu na kojoj je izložio proizvode i pripremio sve za prodaju, ali i kupovinu jer su tijekom izvedbe igrali uloge i prodavača i kupca. Da bi u tome bili uvjerljiviji, osmislili su i improvizirane blagajne i račune.
Učenici su pokazali trgovački duh i visoku razinu domišljatosti pa su tijekom prodaje organizirali različite promotivne akcije, nudili popuste, rasprodaje i preprodavali artikle. Prstima su vješto zbrajali cijene da bi točno vratili ostatak novca, a mudro su i kupovali razmišljajući kako kupiti više za manje novca.
Rasprodani proizvodi i „prazna“ tržnica dokaz su zadovoljstva učenika projektom i njegovom izvedbom. Zabavili su se tijekom pripreme i završnice, učili su kako odgovorno i racionalno raspolagati novcem, koliko je važan poduzetnički duh da bi se zaradio novac, a ništa manje nije važno ni to što su upoznali i „kupovali“ raznolike hrvatske proizvode čime su osvijestili da domaća proizvodnja i prodaja svakako pozitivno utječe na cjelokupno gospodarstvo naše zemlje.
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |